Kur'an-ı Kerim Derslerinin Toplu/Koro Halinde Okutulmasının Avantajları ve Dezavantajları
(Advantages and Disadvantages of Correcting the Quran in the Collection/Corrosion
)
Yazar
|
:
Osman Bayraktutan
|
|
Türü |
:
|
Baskı Yılı |
:
2017
|
Sayı |
:
9
|
Sayfa |
:
145-171
|
Özet
Kur’an okuma bilgisi ve becerisinin kazandırılmasında karî ve mukrî vasfına sahip bir hocanın Kur’an öğretiminde temel öğretim ilkelerini ve metotlarını bilmesi ve uygulaması gerekirKur’an dersinde verimliliği artırmak için ders hocasının kalitesi, vasıflılığı, yetişmişliği ve yenilikleri takip ederek gelişmiş metotları kullanması önemli rol oynamaktadır. Kur’an’ı çok güzel okuyan her insan, Kur’an’ı çok güzel öğretebilir diye bir kural yoktur. Kur’an kıraati ve sesi güzel olan nice insanlar vardır ki istenilen düzeyde bir Kur’an eğitimi verememektedirler. Fakat orta düzeyde ses ve kıraata sahip olan ya da ses güzelliği olmadığı halde harflerin mahreç ve telaffuzlarını çok iyi uygulayan, tecvitli okuyuşu mükemmel olan birçok öğretici iyi bir Kur’an eğitimi verebilmektedir. Bunun temel sebebi, taklidi de olsa öğretmenin öğretim metotlarını iyi bilmesinden ve uygulamasından kaynaklanmaktadır. Kur'an öğretimi Kur'an'ın tenzili ile başlamaktadır. Bu öğretim kıyamete kadar devam edecektir. Fakat metot ve usuller her zaman olduğu gibi farklı olmuştur. Uygulanan bütün metotların avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır. Bizde bu makalede Kur'an'ın toplu öğretiminin avantajları ve dezavantajlarını bir arada değerlendirerek Kur'an öğretim metotlarına bir nebze de olsa katkı sunmaya çalıştık.
Anahtar Kelimeler
Kur’an, eğitim, öğretim, toplu/koro okuma, bireysel okuma.
Abstract
The educator must have qualifications of Qari and Muqri while teaching the knowledge and skills of recitation of Qur’an, which means s/he must know basic teaching principles and methods of the Qur’an and apply them to his/her recitation. The quality and qualifications of teacher/educator, following new approaches and applying advanced methods play important roles to increase productivity in Qur’an lessons. There is no such rule like anyone who recites Qur’an beautifully can also teach it perfectly. There many people who have good recitations of Qur’an and have beautiful voices but cannot teach the Qur’an with satisfactory level. However, there are many teachers/educators/instructors who give good education of Qur’an while they have moderate voices and recitations or they do not have beautiful voices but can perform pronunciation of letters perfectly, and recite the Qur’an perfectly according to Tajweed rules. The main reason for this is that the teacher knows and applies to teach methods quite well, albeit they are imitative. The education of Qur’an started with the revelation of it and this education will continue until the day of judgment. However, its methods and techniques were not always the same, and they will be different. All applied methods may have some advantages and disadvantages at the same time. We try to contribute teaching methods of the Qur’an through evaluating mass education of the Qur’an together with its advantages and disadvantages.
Keywords
Quran, education, teaching, collective/chorus reading, individual reading.