Hızlı Erişim


2024 için İstatistikler

Kabul edilen makale sayısı:
9


Reddedilen makale sayısı:
0


İncelemede makale sayısı:
0


Kabul oranı:
%100

Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin Bütünleştiricilik Noktasında Rol Modelliklerine İlişkin Nitel Bir Araştırma
(A Qualitative Study on Religious Culture and Moral Knowledge Teachers' Role Modeling at the Point of Integration )

Yazar : Çetin Doğru    
Türü :
Baskı Yılı : 2023
Sayı : 21
Sayfa : 113-141


Özet
Fenomenolojik desende nitel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilen bu çalışmayla, Iğdır örneği üzerinden hareket ederek çok kültürlü ortamlarda görev yapan DKAB öğretmenlerinin bütünleştirici olmaları hususunda nasıl bir rol modellik sergilediklerini ortaya koymayı hedefledik. Bu kapsamda 2020-2021 eğitim öğretim yılında Iğdır’da farklı sosyo-kültürel çevrelerden gelen öğrencilerin eğitim gördüğü bazı okullarda görev yapan 13’ü erkek, 12’si kadın olmak üzere toplamda 25 DKAB öğretmeninden oluşan bir katılımcı grubu belirlenerek bunların konuyla ilgili görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden olan görüşme/ mülakat ve gözlem yöntemleri kullanılmıştır. Görüşmelerde ise birebir görüşme yaklaşımı benimsenmiştir. Veri toplama aracı olarak da “yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır. Veri analiz yaklaşımı olarak içerik analizi yaklaşımı tercih edilmiştir. Araştırma sonucunda DKAB öğretmenlerinin çoğunluğu, toplumdaki değerlerinin farkında oldukları için gerek dini yaşantılarıyla gerekse söylemleriyle olumlu bir rol modellik sergilemeye çalışmaktadır.

Anahtar Kelimeler
Din kültürü ve ahlak bilgisi, öğretmen, rol modellik, bütünleştiricilik, nitel.

Abstract
With this study, which was carried out using a qualitative research method in a phenomenological design, we aimed to reveal how DKAB teachers who work in multicultural environments act as role models in terms of being integrative, based on the example of Iğdır. In this context, a participant group consisting of a total of 25 DKAB teachers, 13 male, and 12 female, working in some schools where students from different socio-cultural backgrounds are educated in Iğdır in the 2020-2021 academic year, and their opinions on the subject were sought. Interview/interview and observation methods, which are among the qualitative data collection methods, were used in the research. In the interviews, a one-on-one interview approach was adopted. A "semi-structured interview form" was used as a data collection tool. The content analysis approach was preferred as the data analysis approach. As a result of the research, the majority of DKAB teachers try to act as positive role models with their religious experiences and discourses, as they are aware of their values in society.

Keywords
Religious culture and moral knowledge, teacher, rol modelling, integration, qualitative.

Gelişmiş Arama


Duyurular


Adres :Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Şehit Bülent Yurtseven Kampüsü, 76000, IĞDIR
Telefon :+90 476 2230042 Faks :+90 476 2230043
Eposta :ifder@igdir.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri